Everything is possible - Reisverslag uit Nkopola, Malawi van Danice Smetsers - WaarBenJij.nu Everything is possible - Reisverslag uit Nkopola, Malawi van Danice Smetsers - WaarBenJij.nu

Everything is possible

Door: Danice

Blijf op de hoogte en volg Danice

10 September 2015 | Malawi, Nkopola

Weer een update vanuit Afrika!

Afgelopen weekend zijn we van start gegaan met de dansers van gule wamkulu, wat een feest! Dansen kunnen ze hier wel, al mocht ik als hollander ook laten zien wat ik kon.. Ik viel in het niet natuurlijk haha.
In Kuti waren geen extreem gevaarlijke dieren, dus we konden door het park lopen. We hebben veel sabel antilopen, duikers en kudu's gezien. Ook een paar zebra's en buffels in de verte! En dit keer werden we tijdens het eten vergezeld door een struisvogel. Zondag ben ik met het openbaar vervoer terug gereisd, mij hoor je nooit meer zeggen dat het druk is in onze trein of bus. Op de eerste 3 stoelen 100 koffers en wat kippen, de rest van de bus deelde zijn stoel met iemand anders of stond in het gang pad.

Wondzorg was erg leuk deze week! Nog steeds niet heel druk, maar wel een paar bijzondere gevallen. Een voet waar een baksteen op was gevallen, lekker veel pus kwam daaruit zeg! En eenbaby'tje met een snijwond in haar duim en ik was de heks die er nog aan ging zitten ook. Toen ze me die middag opnieuw zag begon ze spontaan te huilen, het arme kind.
De deelnemers van de middagsessies waren erg interactief deze week! Dinsdag waren ze zelfs zo enthousiast over de training die ik had gegeven dat ik een klein applausje kreeg! Het is een gewoonte geworden dat ik afsluit met het gebed, maar ik geloof toch niet dat ze me in Nederland in de kerk zullen gaan zien.

En Afrika zou Afrika niet zijn als ik op m'n fiets rond reed deze week, dus ik tour nog steeds met m'n inmiddels personal fietstaxi! Ventielen zijn schaars hier denk ik.
Maar zo zie je wel van alles. Een boot met daarin mensen achterin een pick-up truck, de vissen hangen voor aan de ruitenwissers hier en mocht je lekkere trek krijgen: gebakken muis is aan de straat te verkrijgen.
En waar ik vorige week nog de was deed op z'n Afrikaans ben ik deze week mee water gaan halen. Een hele happening wanneer een blanke water komt pompen! Handdoekje op m'n hoofd, emmer d'r bovenop en gaan met die banaan. Het zonder handen dragen heb ik al opgegeven, daar had ik eerder op moeten oefenen.

Morgen gaan we naar cape mcclear om vandaaruit zaterdag met de kajak naar een onbewoond eiland te peddelen. Koken op het kampvuur en douchen onder een emmer, echt back to basic!

Volgende week alweer de laatste week hier in het dorpje waar ik me inmiddels aardig thuis voel.. Nog even genieten!


  • 10 September 2015 - 20:05

    Anita:

    Wow Danice, wat een geweldige reis ben jij aan het maken, zeg! Blijf ervan genieten en je ervaringen delen, ik vind het geweldig om ze te lezen! Groetjes

  • 10 September 2015 - 20:13

    Diana:

    Super Danice! Wat maak je veel mee, geweldig.
    Veel succes nog. Groetjes van ons. Xx

  • 10 September 2015 - 20:56

    Marij:

    Dan gaan we met familie weekend, emmertje dragen in ons spel stoppen. Kan jij nu nog oefen en tips daar krijgen hoe je het zo snel mogelijk kunt doen hahaha. Het blijft leuk om je verslagen te lezen. geniet ze. groetjes

  • 10 September 2015 - 20:57

    Jose Smetsers:

    Hoi lieve Danice,
    Geweldig om je ervaringen te lezen! Wat een wereld van verschil met hier! Ben je ook nog met de mensen van Home Care bij de chronische patienten op huisbezoek geweest? Of is er dat niet van gekomen? Heel veel succes nog met je trainingen en met de wondzorg. Heeft toch nog met je opleiding te maken. Een heel, heel fijn weekend gewenst! Geniet ervan, we genieten zo toch een beetje van jou verhalen mee!
    Veel liefs Papa en mama, Mandy en Roy .XXX

  • 10 September 2015 - 22:25

    Henny :

    Echt super Danice. Gr. Frans en Henny

  • 10 September 2015 - 23:21

    Ria:

    Hoi Danice.
    Geweldig waar je mee bezig bent. Heel mooi, ik blijf je verhalen lezen.
    Fijn weekend en tot volgende week

  • 11 September 2015 - 00:01

    Joris Van Heerebeek:

    Hoi Danice.

    Ga zo door. Laat ons maar goed mee genieten van de goede verhalen.

  • 11 September 2015 - 20:29

    Elise En Mary :

    Hoi Danice leuk om je enthosiaste verhalen te lezen super dat het zo goed gaat geniet er van
    Het is om voor je het weet groetjes uit Olland

  • 20 September 2015 - 16:43

    Hennie En Bert:

    hoi lieve Danice
    Je begint al aardig te wennen wat fijn, wat een prachtige ervaringen, wanneer vertrek je met de truck ? dat word ook een groot avontuur , geniet ervan , liefs Hennie Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danice

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 5311

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Malawi - Tanzania - Zambia

Landen bezocht: