Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Danice Smetsers - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Danice Smetsers - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Danice

Blijf op de hoogte en volg Danice

13 Augustus 2015 | Nederland, Nijmegen

Nog maar 9 nachtjes slapen, wat gaat het snel! 22 augustus begint mijn grote avontuur naar Afrika! Ik heb er enorm veel zin in, maar vind het ook rete spannend. Laatst las ik dat als je niet een beetje bang wordt van je eigen dromen, ze niet groot genoeg zijn. 1 ding is zeker: mijn droom is groot genoeg ;)

De inhoud van mijn backpack is zo goed als compleet, nu nog de beste inpaktactiek vinden om alles mee te krijgen #inzichtvanniks.

Vanaf maandag 24 augustus t/m zondag 20 september ga ik via Activity International vrijwilligerswerk doen in de omgeving van Nkope, het zuiden van Malawi. Ik ga o.a. trainingen geven aan lokale vrijwilligers en voorlichting geven aan dorpsbewoners over HIV/AIDS, malaria preventie en hygiëne. Ook zullen we thuisbezoeken doen bij chronisch zieke patiënten. Ik heb de mogelijkheid om te helpen met het geven van lessen en voorlichting geven over voeding en hygiëne aan kinderen.

Daarna vlieg ik naar Nairobi om vanuit daar met een groep te gaan reizen. We zullen door Tanzania, Malawi en Zambia reizen en eindigen bij de Victoria Falls: de grootste waterval ter wereld.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe het leven back to basic me gaat bevallen: koude douches, geen garantie op stroom, slapen in een tentje en leven uit een backpack. Om over de spinnen nog maar niet te hebben gesproken; heel Afrika zal weten wanneer ik een vogelspin tegen kom vrees ik zo.
Maar dit alles zal zeker niet opwegen tegen al het moois dat ik ga zien en meemaken, ik kijk er ontzettend naar uit! Laat dat vliegtuig maar komen!

Via deze weg hoop ik jullie een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen daar.

Liefs,
Danice

  • 14 Augustus 2015 - 01:10

    Anita:

    Goede reis en ik ga je volgen! Het zal een geweldige ervaring zijn!

  • 14 Augustus 2015 - 16:59

    Terry:

    Heel veel plezier! Zal ontzettend gaaf worden

  • 15 Augustus 2015 - 18:23

    Ria Huijbers:

    Heel veel reis plezier, heel veel succes met alles wat je daar gaat doen en gaat beleven. Ik houd je in de gaten. Grtjs

  • 22 Augustus 2015 - 19:49

    Elise Van Den Braak:

    Goede reis en heel veel succes. We zullen je volgen .
    Gr uit Olland
    Mary,Elise en Lizan

  • 23 Augustus 2015 - 19:14

    Jose Smetsers:

    Lieve Danice, Hopelijk ben je goed aangekomen. Heel veel plezier en succes met je 1 week! Liefs papa en mama xxx

  • 24 Augustus 2015 - 09:28

    Ria Vd Braak:

    Hoi Danice

    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad heelveel succes daar
    Gr Ria xxx

  • 25 Augustus 2015 - 09:10

    Henny Smetsers :

    Hoi Danice,
    Heel veel succes daar. Ik hoop dat het eerste deel van je reis goed verlopen is. Ik ga je zeker volgen.

  • 28 Augustus 2015 - 21:52

    Marian Smetsers :

    Hè danice ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en heel veel succes daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danice

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 5315

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Malawi - Tanzania - Zambia

Landen bezocht: