Rollercoaster 2.0 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Danice Smetsers - WaarBenJij.nu Rollercoaster 2.0 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Danice Smetsers - WaarBenJij.nu

Rollercoaster 2.0

Door: Danice

Blijf op de hoogte en volg Danice

20 September 2015 | Kenia, Nairobi

Wauw, ik heb nu even het idee dat ik in een rollercoaster ben beland! Wat een week achter de rug, inmiddels schrijf ik alweer vanuit Nairobi, Kenia. Het gaat zo snel allemaal.

Vorig weekend zijn we met de kajak naar een onbewoond eiland gevaren. Onze tent stond op een platform boven het meer zo ongeveer, ongelofelijk gaaf. Douchen deed je in de natuur in een hokje van bamboe. Het water kwam uit een emmer met daaronder een douchekop gemonteerd, zo stom zijn ze hier nog niet! Hele leuke ervaring! De terugweg met de kajak was wat spannender, alle bagage was op de kajak van onze gids gepakt, dus dat voorspelde niet veel goeds. Maar we hebben het recht weten te houden!
Toen we thuis kwamen hadden we alleen een probleempje met de kluis. De schilders waren geweest dat weekend en om de vloer schoon te maken hadden ze er een emmer water overheen gegooid. Alles was in de kluis gelopen. Ach, is een keer wat anders op je zondagavond: geld droog föhnen. Gelukkig was mijn paspoort nog goed, al vroegen ze zich hier in Kenia wel af waarom mijn paspoort er toch zo uit zag. Maar er zijn ook paspoorten verloren gegaan en een iPhone, dat was wat minder plezierig.

Maandag zijn de nieuwe vrijwilligers gearriveerd, ik keek er erg naar uit. Was wel toe aan wat meer mensen om me heen! Erg leuke meiden :) wondzorg deden we nu met z'n tweeën 's ochtends en vrijdagochtend was het mijn beurt om de nursery school in bedwang te houden. Heb medelijden met de lerares hier, 100-200 kinderen in je eentje. Niet te doen. Godzijdank was het maar één ochtend, dat waren genoeg Afrikaanse kinders voor mij.
En deze week was het alweer tijd om afscheid te nemen van alle groepen in de middag. Had er toch wel een beetje moeite mee. Iedereen is zo lief hier en geïnteresseerd in je. Vooral de dinsdagmiddag groep was mijn favoriete groep. Vorige week hebben we een foto met z'n allen genomen en die had ik nu meegenomen voor hen. Dat vonden ze erg leuk! Ze zeiden dat ik ze niet mocht vergeten als ik terug ben in Nederland. Tja, daar stond ik dan met m'n tranen in m'n ogen.
Ook had ik wat moeite met het afscheid vrijdag van het personeel dat 4 weken lang voor me heeft gezorgd en waar ik altijd bij terecht kon voor een praatje. En in het bijzonder James waar ik 4 weken lang mee heb samen gewerkt. Het voelt als een grote familie. De volgende keer wanneer ik in Malawi ben moest ik dan ook een hele grote koffer voor ze meenemen met goede airconditioning en wat eten vonden ze ook niet overbodig, zodat ze mee terug zouden kunnen naar Nederland.

Dit weekend hebben we lekker doorgebracht op het strand in cape mcclear. Daar ben ik nogmaals naar m'n favoriete winkeltje gegaan voor de home made oatmeal cookies, zooo lekker!

in het vliegtuig had ik een dubbel gevoel. Ik heb enorm veel zin in de komende 3 weken, ik ga ontzettend veel gave dingen zien. Maar ik ga ook een heel mooi land moet de meest vriendelijke mensen verlaten. Al kom ik wel een paar dagen terug begin oktober!

Inmiddels zit ik in mijn hotelkamer in Nairobi. Wat een wereld van verschil. Je hoort en ziet alleen maar auto's en overal mensen, dat ben ik niet meer gewend! Morgenavond hebben we meeting met de groep waar ik mee ga rondreizen, ben erg benieuwd! Er zijn al een aantal mensen meer gearriveerd in het hotel, waarmee we morgen overdag al naar het baby olifanten centre en giraffe centre in Nairobi gaan.
Nu ga ik eerst genieten van m'n behoorlijk luxe douche en heerlijk slapen!

Zie jullie snel!

Dikke kus,
Danice

  • 21 September 2015 - 07:47

    Ria:

    Ik zat met smart op jouw reisverslag te wachtten wauw wat heb jij Alves meegemaakt en ik geloof goed dat je een traantje moet laten als je zo'n goede tijd heb gehad.
    Nu op naar het volgende avontuur geniet ervan meid en ik zie je snel.
    Gr Ria

  • 21 September 2015 - 09:01

    Marij:

    super!! En nu genieten van de vakantie. Veel plezier Frank & Marij

  • 21 September 2015 - 14:01

    Jose Smetsers:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Afscheid nemen is nooit leuk, zeker niet als ze zo goed voor je gezorgd hebben zoals daar in Malawi. Een onvergetelijke tijd! En nu op naar je vakantie, geniet ervan! Je hebt het dubbel en dik verdiend!! Veel liefs en een dikke knuffel van papa,mama, Mandy & Roy.XXX

  • 21 September 2015 - 18:28

    Rick:

    Gaat snel zeg! Jammer hè, dat je weg 'moest' uit Malawi! Maar nou lekker genieten van je vakantie in Afrika!!

  • 22 September 2015 - 11:40

    Gerrie Van Heerebeek:

    weer een leuk verslag Danice! ga nu maar van je vakantie genieten dat heb je verdiend!
    groetjes Gerrie

  • 23 September 2015 - 10:31

    Henny:

    Geweldig Danice, wat je allemaal meemaakt. Ga nu nog lekker genieten van je vakantie. Gr. Frans en Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danice

Actief sinds 11 Aug. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 5316

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 12 Oktober 2015

Malawi - Tanzania - Zambia

Landen bezocht: